Cei mai sănătoşi îndulcitori naturali - Cofetăria Cupcake
521
post-template-default,single,single-post,postid-521,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-3.5.2,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive

Cei mai sănătoşi îndulcitori naturali

Cei mai sănătoşi îndulcitori naturali

Zahărul rafinat este otravă pentru corpul tău. Cercetările ştiinţifice arată că zahărul creează dependenţă de şase ori mai mare decât cocaina. Consumul excesiv de zahăr este extrem de dăunător, deoarece contribuie la rata de creştere a obezităţii, apariţia diabetului de tip 2, problemelor cardio-vasculare şi unor tipuri noi de cancer. Din fericire, există alternative sănătoase, ușor de găsit, numai bune pentru cafea, ceai sau deserturi.

Cei mai buni îndulcitori naturali sunt:

1.  Mierea de albine

Mierea de albine naturală conţine antioxidanţi, potasiu, fosfor, vitamina B6, riboflavină şi niacină. Nu se recomandă să folosești mierea pentru îndulcirea băuturilor fierbinți, ci doar călduțe, pentru a evita formarea compuşilor toxici. O lingură cu miere de albine conţine 64 de calorii şi un indice glicemic asemănător cu cel al unei banane.

2.  Extractul natural de stevia rebaudiană

Stevia este de 40 de ori mai dulce decât zahărul alb, dar nu are efecte asupra creşterii glicemiei și nu conţine calorii. Are capacitatea de a regla nivelul zahărului în sânge (glicemia), de a înfrâna pofta de dulciuri şi a tempera senzaţia acută de foame, fiind eficientă pentru cei care suferă de diabet sau hipoglicemie. O folosim și noi, cei de la Cofetăria Cupcake, în deserturile noastre.

3. Lucuma sau aurul incaşilor –  este un fruct amerindian renumit în Peru. Lucuma este considerat un îndulcitor sănătos, natural, cu un gust dulce şi o aromă deosebită. Pe lângă savoarea sa naturală, lucuma este săracă în zaharuri şi are un indice glicemic scăzut.

4. O altă opţiune este zahărul din nucă de cocos. Acesta îşi păstrează toţi nutrienţii intacţi şi nu are un impact atât de puternic asupra pancreasului.Se obţine din seva florilor cocotierului şi a fost utilizat ca îndulcitor tradiţional timp de secole. Este minim procesat şi are o valoare redusă a indicelui glicemic, comparabilă cu cea fructelor şi a legumelor. Conţine potasiu, zinc, fier și vitaminele B1, B2, B3 şi B6.

 5. Mierea de Manuk, o miere densă, de culoare portocaliu închis şi un gust foarte aromat, caramelizat, are proprietăţi antibacteriene, fiind cel mai puternic antibiotic natural cunoscut. Se poate folosi ca îndulcitor pentru diverse băuturi: cafea, ceai, sucuri sau smoothie-uri, dar şi la deserturi, dressinguri, cereale.

6. Curmalele, excelente pentru prăjiturile raw-vegane, conţin potasiu, cupru, fier, mangan, magneziu şi vitamina B6. Sunt foarte uşor de digerat şi pot să fie transformate într-o pastă pe care să o foloseşti pentru deserturi. Pune curmalele la înmuiat în apă timp de o jumătate de oră, după care amestecă-le în blender cu puţin lichid. Vei obţine o pastă concentrată pe care o poţi folosi pentru orice prăjitură.

 7. Siropul de arţar este o altă sursă excelentă de îndulcitor care nu conține decât 35 de calorii şi este mai sărac în fructoză decât siropul de porumb sau nectarul de agave.