Cele mai sănătoase fructe uscate și beneficiile acestora - Cofetăria Cupcake
635
post-template-default,single,single-post,postid-635,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-3.5.2,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive

Cele mai sănătoase fructe uscate și beneficiile acestora

Cele mai sănătoase fructe uscate și beneficiile acestora

Fructele uscate, la fel ca și fructele proaspete, ne oferă același conținut bogat de vitamine, minerale, fibre și antioxidanți. Sunt bune consumate ca atare, ca gustări sănătoase, sau chiar incluse în deserturi raw-vegane, așa cum sunt cele pregătite la Cofetăria Cupcake. Ma jos aveți o listă cu cele mai sănătoase zece fructe uscate și beneficiile acestora:

  1. Fructele Goji sunt unele dintre cele mai apreciate fructe uscate, datorită faptului că sunt un puternic antioxidant, întăresc inima și sistemul imunitar, reduc efectele procesului de îmbătrânire. Sunt eficiente și în cure de slabire și în combaterea celulitei. fiindcă mențin nivelului colesterolului la un nivel cât mai mic, inhibând absorbția lui intestinală. Ajută și la îmbunătățirea performanței sexuale și a fertilității.
  2. Acai este un fruct cu o mare putere antioxidantă, de 35 de ori mai puternică decât portocalele și de 10 ori mai puternică decât merele, murele, zmeura și ciresele. Fructe negre de acai sunt bogate în antioxidanți, fibre alimentare precum și vitaminele B1, B2, B3, vitamina C, vitamina E, Omega3, Omega 6 și Omega 9, potasiu și calciu.
  3. Merișorul este un ajutor de nădejde în problemele femeilor. Deși conține adesea îndulcitori, merișorul contribuie la scăderea riscului de infecții urinare. Unele studii arată chiar că merișorul  încetinește creșterea tumorilor.
  4. Măceșele au o mulțime de beneficii pentru organism: elimină toxinele din corp, refac capilarele, scad permeabilitatea și fragilitatea vaselor capilare, ajută la funcționarea glandelor endocrine, stimulează activitatea biliară, dilată arterele, refac circulația până la nivelul creierului. De asemenea, conțin numeroase vitamine, sunt un antidiareic, colagog, coleretic, antilitiazic de excepție și un antiinflamator intestinal.
  5. Afinele uscate ajută la regenerarea vaselor de sange, la normalizarea glicemiei, la neutralizarea infecțiilor din intestin și la protejarea organismului împotriva radioactivității. Sunt printre cei mai puternici antioxidanți, fiind un exilir pentru persoanele anemice, cât și pentru cei care au probleme cu vederea.
  6. Caisele uscate conțin vitamina A, C, B și beta-caroten, care îmbunătățește vederea și ajută la regenerarea țesuturilor și a nervilor. În plus, fibrele alimentare și potasiul, precum și aportul ridicat de fier fac din caise un medicament pentru cazurile severe de anemie. Fructul este foarte nutritiv, laxativ, și este recomandat in anemii, astenii, insomnii, convalescente.
  7. Bananele conțin trei tipuri de zahăr natural – zaharoză, glucoză și fructoză, combinate cu fibra. Sunt o adevărată sursă de energie și prin conținutul bogat de potasiu, fier, vitamina A,B, B6, B12 și C, acid folic magneziu, calciu și zinc.
  8. Prunele uscate sunt și ele foarte sănătoase, datorită conținutului lor bogat de vitamine – A, C și grupul B, și minerale, precum calciu, magneziu, potasiu, seleniu și fier. Aceste fructe au în compoziția lor resveratrol, considerat cel mai puternic antioxidant cunoscut până acum. De asemenea, prunele uscate sunt benefice organismului deoarece sunt o bună doza de fibre care potolesc foamea pentru câteva ore bune.
  9. Smochinele uscate sunt bogate în substante nutritive esențiale, conținând potasiu, magneziu, fier și vitamina K. O ceașcă cu smochine uscate contine 241 mg calciu sau 24% din doza zilnică recomandată, 14.6 grame de fibre, 371 calorii, 1 gram de grăsimi si 95 grame de carbohidrați. Smochinele pot fi utilizate în mai multe rețete pentru produsele de patiserie, în locul grăsimii, prin utilizarea a jumătate din cantitatea de grăsime recomandată și jumătate de piure de smochine.
  10. Acestea conțin toate vitaminele (în afară de E si H) și o cantitate mare de microelemente: fier, fosfor, cupru, magneziu, calciu, potasiu și mangan. Curmalele conțin mai mulți aminoacizi decât merele, portocalele sau bananele. Fructele ajută în lupta împotriva constipației datorită efectului laxativ, în lupta contra tulburărilor intestinale, creșterii în greutate, afecțiunilor cardiovasculare și cancerului.