Cele mai sănătoase varietăți de lapte vegetal - Cofetăria Cupcake
572
post-template-default,single,single-post,postid-572,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-3.5.2,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive

Cele mai sănătoase varietăți de lapte vegetal

Cele mai sănătoase varietăți de lapte vegetal

Laptele de vacă poate fi înlocuit cu succes de laptele vegetal de către cei care suferă de intoleranță la lactoză. Există mai multe varietăți de lapte vegetal care se pot consuma fără probleme de cei care suferă de anumite afecțiuni.

Beneficiile unui lapte vegetal sunt, de asemenea, la fel de numeroase:
– acesta nu conține lactoză;
– este slab în grăsimi;
– are un procent ridicat de grăsimi mono și poli-nesaturate foarte benefice pentru inimă;
– are un nivel ridicat de vitamine din grupa B;
– prezintă o relație foarte echilibrată între potasiu și sodiu;
– laptele vegetal este perfect pentru persoanele care au o digestie lentă, probleme cu constipația, un colon iritabil, etc.

Laptele de caju este, probabil, cea mai bună alternativă pentru laptele de vacă. Cremos și sănătos, se prepară rapid și preia toate proprietățile nucilor caju, fiind un lapte bogat în calciu și magneziu. Nucile caju au un conținut mai scăzut de grăsimi decât alte nuci, astfel că laptele de caju va fi mai sărac în grăsimi, deci mai sănătos. Îl puteți prepara și acasă, cu nucile caju înmuiate în prealabil, apă și un blender bun. Îi puteți adăuga chiar și arome ori îndulcitori naturali (miere, scorțișoară, vanilie), rezultând o băutură savuroasă și cât se poate de nutritivă, ce poate fi servită ca atare.

Laptele de migdale

Laptele de migdale este cea mai bună opțiune pentru copiii în creștere, dar și pentru persoanele care suferă din cauza lipsei de energie și care au nevoie de un complement alimentar, dat fiind calitățile sale nutritive. Laptele de migdale are și el o mulțime de beneficii:
se poate digera foarte ușor;
– este foarte benefic pentru cei care suferă din cauza anemiei, pentru cei care se simt slăbiți, care au probleme hepatice sau de malnutriție;
– laptele de migdale este excelent pentru creier și mușchi datorită nivelului important de potasiu pe care îl conține;
poate preveni osteoporoza;
– migdalele ajută la reducerea nivelului de colesterol;
– este foarte bogat în fibre, deci este ideal pentru a combate constipația dar și cancerul de colon;
– este bogat în magneziu, fier, calciu și vitamina E.

Laptele de migdale este unul dintre cele mai populare ingrediente din dulciuri. După ce ai dat migdalele prin blender, păstrează pulpa pentru a o folosi pe post de “făina” la prăjituri.

Laptele de cocos conține fier, magneziu, zinc și minerale. Se poate folosi în bucătărie, are un gust dulceag și răcoritor, fiind ideal pentru prăjiturile raw. Se poate combina cu cereale integrale sau este la fel de gustos și hrănitor adaugat în smoothie-uri. Tortul nostru cu cocos și lime conține lapte de cocos aromat, fiind nu doar gustos, ci și hrănitor. (Vă așteptăm la Cupcake pentru a-l degusta!)

Laptele de ovăz este foarte util pentru cei care vor să slăbească. Dacă îl vei consuma dimineața, te vei energiza pentru întreaga zi. Laptele de ovăz este și foarte bogat în fibre care pot fortifia sistemul digestiv și care pot conferi senzația de sațietate. Alte beneficii:
– poate diminua colesterolul și diabetul;
– este foarte bogat în hidrați de carbon și te ajută să te bucuri de proteine, la fel ca și în cazul grâului;
– laptele de ovăz conține acizi grași esențiali cum ar fi acidul gras linoleic, antioxidanți și vitamina E;
– este bogat în betaglucan care te ajută să combați colesterolul și acizii biliari din intestin. Îi poate absorbi și nu lasă elementele nocive să pătrundă în organism.

Laptele din nuci este ideal pentru trata problemele gastrice. Are o mulțime de beneficii:

este foarte bogat în antioxidanți.
– poate preveni bolile cardiovasculare și diabetul;
– unele studii au demonstrat faptul că acest lapte este mult mai benefic decât unii antioxidanți precum portocalele, spanacul, morcovii sau roșiile;
– laptele din nuci conține și un excelent amestec de vitamina E, de acizi grași omega 3 și omega 6, de polifenoli, de oligoelemente, de seleniu, de zinc, dar și de magneziu, substanțe ideale pentru sănătate cu alte cuvinte.

Laptele de orez nu trebuie confundat cu apa de orez. Beneficii:

nu conține gluten. Este scăzut în grăsimi, fiind mult mai slab decat laptele de vaca. Nu contine nici colesterol, așa că este excelent pentru acele persoane care vor să reducă consumul de grăsimi, dar și pentru cele care suferă de boli de inimă. În plus, nu are în compoziție nici lactoză, fiind un produs ideal pentru cei care au intoleranță la lactate și nu pot consuma lapte de vacă.
– te ajută să îți faci plinul de energie și contribuie la echilibrul sistemului nervos;
– are proprietăți depurative;
– este ideal pentru a controla greutatea deoarece are un nivel mai scăzut de calorii decât cel de soia sau de migdale.

Ajută la o mai bună imunitate a organismului, deoarece este o sursă bogată de vitamina E și magneziu, dar și de antioxidanți ca mangan și seleniu.

Pentru a prepara acasă lapte de orez ai nevoie doar de orez fiert, apă, puțină sare și vanilie. Orezul se amestecă cu apa într-un blender, după care mixtura este bine strecurată printr-un tifon. Lichidului obținut i se adaugă sare și vanilie sau scorțișoară și ciocolată, după gust.

O singură ceașca de lapte de orez conține 30% din necesarul de calciu și 15% din necesarul de fosfor. Aceste două minerale sunt importante pentru dezvoltarea și menținerea oaselor și a dinților sănătoși. În plus, cei care consumă lapte de orez aduc organismului un aport de 10% din necesarul de vitamina A și 25% din necesarul de vitamina D si B12, unele dintre cele mai importante pentru vegetarieni.

Laptele de castane este foarte bogat în zahăr. Din acest tip de lapte se obține o băutură foarte savuroasă care poate trata foarte bine aciditatea gastrică.

Lapte de alac. Alacul este o specie foarte veche de grâu care conține vitamine, calciu, fier și magneziu.