Cum să mâncăm dulciuri fără să ne îngrășăm - Cofetăria Cupcake
625
post-template-default,single,single-post,postid-625,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-3.5.2,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive

Cum să mâncăm dulciuri fără să ne îngrășăm

Cum să mâncăm dulciuri fără să ne îngrășăm

Dulciurile sunt o plăcere vinovată pentru toate persoanele pofticioase care vor să aibă un corp bine sculptat. Bogate în calorii, cu numeroase componente artificiale: arome alimentare, potentiatori de gust, aditivi, conservanți, dulciurile sunt principalele surse ale bolilor omului modern, ale obezității și dezechilibrelor alimentare.

Dincolo de aspectul fizic, pot apărea și probleme de sănătate din cauza aportului crescut de carbohidrați procesați și grăsimi nesănătoase.

Însă soluția nu este renunțarea definitivă la dulciuri, ci moderația. Zaharurile sunt o bună sursă de glucoză (deci ca surse de energie) și pot fi consumate fără probleme, cu condiția să nu se depășească limitele de 10-15 % din aportul caloric zilnic.

În urma unor studii și cercetări aprofundate s-a ajuns la concluzia că un consum excesiv de zaharuri, ca parte a unui regim alimentar dezechilibrat, și/sau cu mult peste necesarul real de energie, favorizează apariția unor maladii, precum obezitatea, diabetul, bolile cardiovasculare.

            Există câteva recomandări din partea nutriționiștilor:

  • să înlocuim dulciurile cu fructe;
  • să nu depășim cota permisă de zaharuri pe zi;
  • să consumăm dulciurile cu conținut sărac în grăsimi și bogat în carbohidrați complecși, așa cum sunt deserturile raw-vegane; acestea reprezintă o opțiune sănătoasă și delicioasă pentru dulciurile clasice, bogate în zahăr și grăsimi de origine animală;
  • să folosim în cantități controlate produsele dulci care se ung pe paine sau pe blaturile uscate (cum sunt marmeladele, mierea, cremele);
  • să consumăm cu moderație produsele cu concentrație ridicată de zaharoză și în special pe cele care tind să rămână aderente pe suprafața dintilor (caramele, halvița etc.).

Pentru a nu ne îngrășa, nutriționiștii ne recomandă să consumăm dulciurile după antrenament, dimineața, să reducem din alimentație alte surse de carbohidrați și grăsimi, cum ar fi cereale, nuci, seminte, fructe, legume. Avem nevoie la dietă de o proteină slabă (pește, vită, pasăre, iaurt), surse de fibre (salate, vegetale fibroase) și omega 3 (peștele oceanic sau suplimentele cu omega 3).

Desigur că pentru a ne menține o greutate corporală normală trebuie să avem grijă la toate alimentele consumate, nu doar la dulciuri. Și să facem mișcare ori de câte ori avem ocazia!

Pofta de dulce este absolut normală, însă noi nu trebuie să nu-i dăm curs întotdeauna, ci mai degrabă să o controlăm. Atunci când depășim limita, trebuie să luăm repede măsuri: să facem sport, să reducem cantitatea totală de energie, deci de alimente, în ziua următoare, să consumăm dulciuri raw vegane, un înlocuitor sănătos al celor intens procesate. La Cofetăria Cupcake veți găsi o gamă variată de deserturi sănătoase, batoane proteice și smoothie-uri nutritive, ideale pentru toți aceia care adoptă un stil de viață sănătos.