Nucile caju și cele 7 beneficii importante pentru sănătate - Cofetăria Cupcake
511
post-template-default,single,single-post,postid-511,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-3.5.2,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive

Nucile caju și cele 7 beneficii importante pentru sănătate

Nucile caju și cele 7 beneficii importante pentru sănătate

Caju este o nucă ce se aseamănă cu mărul; nu ca gust ori dimensiuni, ci prin faptul că ea crește în afara unui fruct. Originare din  America de Sud sau diverse țări africane, nucile caju au devenit foarte populare, fiind consumate sub atât sub formă de gustare, cât și ca ingredient de bază în prăjituri, smoothie-uri sau chiar lapte vegetal. Și la Cofetăria Cupcake nucile caju au un rol principal în multiple deserturi, datorită cumulului de beneficii pe care le aduc. Să vedem care sunt acestea!

  1. Au un efect benefic asupra sistemului cardiovascular și osos

Conținutul bogat de omega 6 face ca aceste nuci (consumate crude!) să aibă un efect benefic asupra sistemului cardiovascular, iar conținutul de substanțe minerale, de magneziu și vitamina K2 are efect de protecție asupra sistemului osos. De asemenea, cuprul din caju este vital pentru enzimele care sunt implicate în combinarea colagenului și elastinului, dând substanță și flexibilitate oaselor și încheieturilor.

  1. Caju ajută sănătatea inimii

Caju au un conținut mai scăzut de grăsimi decât alte nuci și majoritatea sunt sub forma acidului oleic. Studiile au arătat că acidul oleic îmbunătațește sănătatea sistemului cardiovascular, așadar consumul de caju aduce beneficii reale inimii. În plus, nu conține nici colesterol și este bogat și în magneziu.

  1. Ajută la buna funcționare a creierului

Conținutul ridicat de cupru din caju are un rol important în activarea enzimelor, producerea de hormoni și buna functionare a creierului.

  1. Caju, bogată sursă de fier

 Consumul a doar 100 de grame de caju îți asigură 37% din necesarul zilnic de fier.

  1. Caju previne pietrele la bilă

Studiile au arătat că femeile care consumă cel puțin 30 de grame de nuci pe săptămână, precum caju, au un risc de 25% mai mic de a face pietre la bilă.

  1. Caju ajută la pierderea în greutate

Foarte benefice sunt și pentru cei care urmează cure de slăbire, deoarece grăsimile bune pe care le conțin fac ca aceste nuci să se mențină la o greutate normală. Caju-ul ajută digestia, conțin fibre multe care dau senzație de sațietate pentru mai mult timp și conferă energie.

  1. Nucile caju sporesc speranța de viață

Două studii de lungă durată desfășurate la Universitatea Harvard au adus vești încurajatoare pentru persoanele iubitoare de nuci.

“Am descoperit că oamenii care au mâncat nuci în fiecare zi au trăit o viață mai lungă și mai sanatoasă decât persoanele care nu au mâncat nuci”, a declarat co-autorul unuia dintre studii, Dr. Frank Hu, profesor de nutriție și epidemiologie la Școala de Sănătate Publică Harvard.

Pentru a beneficia de toți nutrienții, este bine să consumăm caju-ul în stare crudă, și nu caju-ul prăjit, îndulcit sau sărat. Nucile caju pot constitui o gustare sănătoasă între mese, pot fi adăugate în salate ori deserturi. Au un gust plăcut și textură crocantă, așa că ar putea înlocui cu succes alte alimente nesănătoase, precum chips-urile sau snaks-urile de tot felul.