Top 10 cele mai sănătoase tipuri de semințe din lume - Cofetăria Cupcake
606
post-template-default,single,single-post,postid-606,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-3.5.2,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive

Top 10 cele mai sănătoase tipuri de semințe din lume

Top 10 cele mai sănătoase tipuri de semințe din lume

Semințele conțin un surplus de vitamine, minerale, proteine și uleiuri esențiale.  Tot ce are planta mai bun se regăsește în semințe. Semințele îți dau toată energia și toți nutrienții de care are nevoie un corp pentru a se dezvola sănătos și armonios dacă le consumi în stare crudă, deci le introduci în salate, în smoothie-uri sau în cereale.

  1. Semințele de in

Consumate încă de pe vremea Babylonului, semințele de in conțin cei mai mulți nutrienți, sunt bogate în grăsimi bune (Omega 3) și protejează inima și sistemul circulator. De asemenea, sunt pline de fitochimicale, care includ și antioxidanți puternici. Semintele de in sunt și una din cele mai bune surse de lignani, substanțe care echilibrează nivelul hormonilor la femei. De aceea, semintele de in au un rol esențial în lupta contra cancerului la sân, în problemele de fertilitate și  se recomandă pentru ameliorarea simptomelor pre-menstruale.

Le puteți include în alimentația dumneavoastră consumându-le în salate, shake-uri și chiar deserturi. Vă recomandăm tortul Cupcake de ciocolată, caramel și arahide, care conține din plin semințele de in atât de lăudate.Tort de caramel, ciocolata si arahide

  1. Semințele de chia sunt unele dintre cele mai puternice, funcționale și pline de nutrienți alimente din lume. Extrem de bogate în fibre și pline de antioxidanți, proteine, minerale, vitamine și Omega-3, chia sunt ideale pentru persoanele care vor sa adopte un stil de viață sănătos.

Alte beneficii ale semințelor chia:

  • au mai mulți antioxidanti decat murele
  • au de 5 ori mai mult calciu decât laptele
  • au mai multe fibre decât fulgii de porumb
  • au de 3 ori mai mult fier decât spanacul.
  • au de 2 ori mai multe proteine decât orice fel de fasole, sămânță sau cereală
  • au de 2 ori mai mult potasiu decât bananele
  • ajută la slăbit într-un mod armonios, fără înfometare, reduc pofta de mâncare
  • echilibreză cantitatea de zahăr din sânge

Semințele de chia se pot consuma în diverse feluri: în cereale, în iaurt, ca budincă. Amesteca semințele de chia cu apa, lapte sau lapte de cocos și lasă-le să stea puțin până se umflă și obții, astfel, o super budincă. Sau poți adauga 1-2 linguri de semințe de chia în cerealele tale pentru micul dejun. Acestea se vor dizolva în lapte și vor da un plus de sațietate micului dejun.

  1. Semințele de rodie sunt o sursă excelentă de antioxidanți, ceea ce înseamnă că te ajută să-ți protejezi celulele de radicalii liberi. Se consideră că sunt chiar mai puternice decât ceaiul verde și vinul rosu în lupta cu cancerul și bolile de inimă. Sunt pline de vitamina C, potasiu, slab în calorii și o sursă excelentă de fibre.
  2. Semințele de cânepă conțin 10 aminoacizi esențiali, peste 30% proteină pură care întărește sistemul imunitar și sunt compuse de 40% fibre, o cantitate impresionanta care ajuta in cazul problemelor gastro-intestinale, iar conținutul bogat de Omega 3 și Omega 6 le recomandă pentru sănătatea părului și a pielii.

Bolile de inimă, diferitele forme de cancer sau bolile Alzheimer și Parkinson pot fi ameliorate prin curele cu semințe de cânepă.

  1. Semințele de floarea soarelui, o sursă excelentă de vitamina E, sunt bogate în fitosteroli, niște compuși asemănători colesterolului care, atunci când sunt în corp în cantități suficiente, reduc nivelul de colesterol din sânge, sporesc imunitatea și scad riscul de cancer.

În plus, conținutul mare de magneziu le face perfecte pentru persoanele care suferă de astm, tensiune sau migrene.

  1. Semințele de dovleac se folosesc pentru sănătatea inimii, pentru tratarea acneei datorită conținutul bogat de zinc, seleniu, vitamina E și acizi grași. Sunt excelente pentru piele și doze mari de fitosteroli le recomandă pentru cei se care luptă cu colesterolul.

Semințele de dovleac sunt o soluție și pentru persoanele care au piatră la rinichi, deoarece previn formarea de pietre din oxalat de calciu.

  1. Semințele de susan sunt pline de nutrienți, minerale, antioxidanți și vitamine.

Se folosesc în special pentru acidul oleic, care înlătură colesterolul rău din corp și curață sângele. Sunt o sursă excelentă de vitamine din complexul B (niacină, acid folic, tiamină, piridoxină și riboflavină), de minerale esențiale, precum fier, calciu, magneziu, zinc, seleniu și cupru.

  1. Semințele de caise conțin Vitamina B17 (amigdalina), care atacă celulele canceroase.
  2. Semințele de chimen sunt esențiale pentru tulburările digestive, rinichi și pentru ficat, întrucât sporesc imunitatea. Semințele sunt bogate în fier și ajută la funcționarea ficatului.
  3. Semințele de struguri au o concentrație foarte mare de vitamina E, flavonoizi, acid linoleic și polifenoli. Devin, astfel, extraordinare pentru persoanele care suferă de inimă – tensiune sau colesterol ridicat.